Jak prezentovat školu na sociálních sítích

Říká se, že kdo dnes není na sociálních sítích, jako kdyby ani nebyl. A možná vás to překvapí, ale platí to také pro školy. Žáci a studenti i jejich rodiče tráví na platformách, jako jsou Facebook, Instagram nebo YouTube, spoustu času, a proto představují skvělé místo, kde je oslovit. V dnešním článku vám ukážeme, jak můžete sociální sítě pro svou propagaci využít a jaký obsah na školních profilech tvořit.

4 důvody, proč by školy měly používat sociální sítě

Oslovíte různé cílové skupiny

Každá sociální síť je něčím specifická. Především pak cílovou skupinou, která ji aktivně používá. Působením na různých platformách tak budete moct naráz oslovit různé skupiny lidí – rodiče, prarodiče, učitele, žáky, a dokonce i absolventy.

Urychlíte komunikaci

Jednou z hlavních výhod sociálních sítí je rychlá a efektivní komunikace. Příspěvky na vašich profilech vám umožní okamžitě reagovat na aktuální dění a informovat o něm studenty, rodiče i zaměstnance. Komunikovat tímto způsobem můžete například změny v rozvrhu nebo výsledky školních olympiád. Rychlé reakce podpoří dojem otevřenosti a spolehlivosti vedení školy.

Rozšíříte povědomí o škole

V případě, že budete na sociálních sítích pravidelně tvořit kvalitní a zábavný obsah, zvýšíte tím atraktivitu své instituce. Zároveň s tím se dostanete do povědomí širší veřejnosti a přilákáte ke škole pozornost.

Zvýšíte počet zájemců o studium

Podle studie Higher Education Social Media Benchmarks 2023 připisuje až 41 % škol vyšší zájem o studium právě sociálním sítím. To jen potvrzuje naši tezi, že být otevřený novodobým médiím se zkrátka vyplatí.

Které sociální sítě jsou pro vaši školu vhodné?

Facebook

Nejrozšířenější a nejpoužívanější platformou je v Česku Facebook, kde bývají aktivní především uživatelé ve věku 35+. Mladší už v současnosti využívají povětšinou jen přidruženou aplikaci Messenger nebo sledují dění ve facebookových skupinách.

Na Facebooku proto oslovíte primárně rodiče a další rodinné příslušníky vašich žáků, své zaměstnance a další učitele. V menším měřítku pak také žáky.

Vhodný obsah pro váš facebookový profil:

  • Aktuality a záznamy z dění ve škole
  • Důležité informace a novinky
  • Události pro plánované akce
  • Prezentace úspěchů školy, školního sboru a žáků
  • Fotoalba z výletů, exkurzí a školních i mimoškolních akcí
  • Zábavné příspěvky – ankety, soutěže, výzvy
  • Zákulisní příspěvky (např. z dění ve sborovně, představování pedagogického sboru)



Ukázka z facebookového profilu ZŠ Záchlumí, která je jedním z našich klientů


Instagram

Na Instagramu můžete přiblížit především žákům a mladším rodičům do 35 let dění ve škole pomocí multimediálního obsahu. Jedná se o sociální síť, na které se však bez atraktivních fotografií a videí bohužel neobejdete. Pokud se vám ale podaří tento typ obsahu tvořit, uvidíte, že to zájemci o studium i vaši současní žáci ocení.

TIP: Studuje u vás někdo, kdo má vyšší počet sledujících a je takzvaným influencerem? Zapojte ho do propagace a udělejte z něj tvář své školy.


Ukázka z instagramového profilu Nekonečný příběh školka


YouTube

Zájemce o studium, rodiče, učitele a další profesionály z oboru ke své instituci přitáhnete pomocí propagačních a edukačních videí na YouTube. Tato sociální síť je totiž zároveň druhým nejpoužívanějším vyhledávačem a má velký potenciál pro vylepšení vašeho SEO.

Ukázka promo videa Gymnázia Chodovická


LinkedIn

Za jedinou profesionální sociální síť je všeobecně považován LinkedIn. Na tom se můžete propojit se svými zaměstnanci a úspěšnými absolventy, pochlubit se svými úspěchy, ale také hledat nové učitele do sborovny. LinkedIn funguje především pro B2B marketing, a proto ho využijte i pro budování vztahů s firmami a organizacemi, které vašim žákům mohou třeba nabídnout stáž nebo zajímavou přednášku či exkurzi.

Ukázka z linkedInového profilu Masarykovy univerzity



Pár rad, které vám v začátcích pomohou

Vytvořte si strategii

Aby se vám vyplatil čas i energie, kterou do správy profilů vložíte, musíte vědět, čeho chcete dosáhnout. Stanovte si proto předem jasný cíl a určete si, jak a co budete na sociálních sítích komunikovat.

Připravte si publikační plán

Pravidelnost plodí ovoce. Prázdné profily nebo několik měsíců staré příspěvky dokáží uživatele na sítích rychle odradit. Vymyslete si proto dopředu témata na celý měsíc, sepište si textace a nachystejte vizuály. Pomocí plánovačů si pak můžete příspěvky rovnou naplánovat ke zveřejnění, abyste na ně nezapomněli.

Zapojte studenty

Sestavte si tým dobrovolníků ze studentů a pedagogů, kteří se v rámci mimoškolních aktivit do správy sociálních sítí rádi zapojí. Každý z nich se může starat o vybranou oblast podle toho, co ho baví:

  • Vymýšlení a příprava témat pro příspěvky i kampaně
  • Psaní textů
  • Vytváření grafiky
  • Pořizování a úprava fotek a videí
  • Péče o komunitu – odpovídání na zprávy a komentáře

Využijte potenciál sociálních sítí naplno

Sledujte trendy, které na vybraných platformách frčí, a pokud jsou pro vás relevantní, následujte je. Vyvolávejte záměrně diskusi, abyste zvýšili dosah vašich příspěvků. Dejte si záležet na kampaních k významným událostem, jako jsou dny otevřených dveří, přijímací zkoušky, vánoční akademie a podobně. Reagujte na příspěvky významných absolventů, spolupracujte s vhodnými organizacemi a nebojte se založit třeba i vlastní facebookovou skupinu.

Náš závěrečný tip pak zní – přidejte odkaz na vaše sociální sítě na školní web do patičky nebo do horního menu. Usnadníte tím cestu každému, kdo by se chtěl na vaše profily podívat.


Můžete si vyzkoušet náš systém bez jakýchkoliv závazků

Můžete si vyzkoušet náš systém bez jakýchkoliv závazků

Vyplňte prosím základní informace o Vaší škole a brzy vám zašleme přístup do 30 denní zkušební verze zcela bez závazků.

Pokud nemáte čas prozkoumávat zkušební verzi svépomocí, rádi vám systém nezávazně představíme formou krátkého videohovoru, během něhož vám ukážeme a vysvětlíme vše podstatné.

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů.

ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů